Training Dummy

DATUM: 2011-09-06 / TID: 19:39:11


HAHA!! Jag och sambon satt och skrattade tills att vi nästa grät. Kanske skulle skaffa mig en sån här till Avons?.. Haha, skulle inte tro det. Är säkert en jättebra uppfinning, men Avons hade nog skenat ihjäl sig om han fick upp den där på ryggen:bigeyes: Det ser ju bara för härligt ut! :P


Är säkert en fördel för många, men jag är emot att binda fast saker på hästar. Skulle de börja skena och vilja ha av det som sitter fast kan det ju faktiskt gå riktigt illa eftersom de springer ifrån det som just sitter fast. Men måste ändå säga att det är en bra uppfinning ;)


Postat av: Emma

Sv: Okej hehe :) Du kanske vill hjälpa? :) (a)

2011-09-06 @ 20:02:58
URL: http://klemmas.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Det är lättare att "knöla ihop" en muskel än att länga ut den .Med andra ord är det den vänstra sidan som är hans problem. anledningen till att han hänger sig i höger beror troligtvis på att han faller in på höger bog och balanserar sig då i din höger hand. Här kan du också ha anledningen till att han reagerar illa på vänster sidas hjälper.Du ber honom ta i mer med sin vänster sida och han får panik för han tror att han inte kan.Orsaken till detta behöver inte alls betyda att han har ont eller så .ett smärtminne kan nog finnas och har han gått länge så här så är det inte så konstigt att han protesterar heller.Jag spånar bara och det är inte alls säkert att jag har rätt i det jag säger. men jag tycker det låter väldigt logiskt.. ärren på vänster sida.. att han inte vill länga ut den och att högergaloppen är svår har kan också bottna i detta för den börjar i vänster bak.

mvh/Q

2011-09-06 @ 21:07:52
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Alltså, det där ser ut att vara lite to good to be true, tror hästarna har haft en del träning med ryttare på innan dem gick sådär bra på slutet av filmen, och håller med dig, tror det är bättre att skippa att binda fast något! ;)



Men som sagt lite smart var det! (:

2011-09-07 @ 21:09:45
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0