Smhi varnar för starka vindbyar

DATUM: 2011-09-13 / TID: 15:51:04


Jo tack! Jag kan ju knappt gå utanför dörren förrän jag sitter som ett frimärke inne i hallen igen. Dessutom är det världens spöregn på det. Suck! :(

Åkte iaf ut till stallet idag. Avons regntäcke hade blåst upp på hans rygg så han stod med rumpan bar mot vinden. Tog in dem en stund så de fick värma upp sig sen grejade jag med Avons en del. Han fick sig en ordentlig rykt, massage och smorde hovarna + karlderna. Han var mycket nöjd med detta och gick in i boxen och rullade sig i den nylagda torven! grr! ;) Tyvärr blir det ingen motion idag, det går ju knappt vara ute :O

Jag har varit i kontakt med lite olika
"tillridare" och bollat en massa idéer. Jag har även haft kontakt med min gamla tränare som tar hand om problemhästar. Jag får skicka iväg han på tillridning om jag vill, men på ett sätt tar det emot. Jag är väl lite extra träig utav mig, men jag skulle gärna vilja vara med i hans utbildning, det är ju faktiskt JAG som ska kunna rida honom. I vilket fall som helst så har jag bestämt mig för att ta honom till klinik för en riktig genomkoll. Även det tar emot då jag bara har dåliga minnen från alla kliniker i närheten, men det lutar åt Husaby Hästklinik där jag fick ta bort min älskade och saknade Jippan :love: Jag vill få honom grundligt genomkollad av rygg, ben och ländrygg, röntgen och ultraljud om det behövs. Det står i min makt som hästägare att göra detta då jag inte vill fortsätta och inte veta om det är smärtrelaterat eller inte. Är dock livrädd att det typ är kissing spines (vilket han faktiskt visar en del symtom på) och att han blir utdömd. Men jag målar alltid upp det värsta också.

Ringer eventuellt och bokar tid imorgon
så får vi hålla tummarna att det går vägen. På ett sätt skulle det kännas skönt om han hade ont och det var något som gick att rätta till, då förklarar ju det hans beteende. Värre är det ju om det inte går att fixa =/ Jag har haft nog med otur som det är.

Postat av: Johanna

Usch ja här blåser det storm med...träden ligger nästan slickade mot backen :)



Så himla tråkigt att läsa, hoppas att det inte är nått fel på honom. Maggie har fått rygg problem och jag hoppas verkligen att det inte är nått allvarligt med henne.

Inget roligt när dom är sjuka önskar att dom kunde prata ibland... Håller tummarna för er.

2011-09-13 @ 16:54:04
URL: http://maggieembla.bloggo.nu/
Postat av: Lotta

Hoppas det är nått som kan rttas till om det nu skulle va nått. =)

2011-09-13 @ 17:48:30
URL: http://sportryttarn.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Det blåser här också.Nå så innihelsike så det blir ingen motion av hästarna här heller..

mvh/Q

2011-09-13 @ 19:11:37
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Pernilla

Ja vet att det ska flytta en jätte duktig vetrinär som heter Kristin till husaby hästklinik .. Hon har haft hand om båda mina hästar då den ena har senskada och den andra har knäledsinflammation på bak.. Fick reda på det idag att hon ska förflyttas till husaby och blev gör ledsen över det för hon är underbar som vetrinär .. ;) tänkte ja skriver eftersom ja såg husaby hästklinik.. ;)

2011-09-13 @ 23:04:12
URL: http://woodymille.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0