Framsteg

DATUM: 2011-09-01 / TID: 22:02:53


Ibland måste man nog, när man jobbar med en häst som Avons, tillåta sig själv att bara tänka igenom alla framsteg man gjort. Och det bästa är att skriva ner dem för att kunna titta tillbaka och faktiskt inse. Därför dänkte jag göra en liten "checklista" här på bloggen, vad vi faktiskt uppnått till hittills.

På 8 veckor har vi lyckats med:

* att stå uppbunden på stallgången helt avslappnat med huvudet nere i backen, utan att steppa runt, försöka slita sig och vara allmänt på tårna.

* att förstå att benskydden bak inte alls är stora monster som hänger sig fast i bakbenen, utan faktiskt bara sitter där och ger skydd.

* att stanna på kommando istället för att stressa iväg och bara springa.

* att tränset inte alls är farligt eller obehagligt.

* att sätta på grimman är en helt vanlig grej och absolut inget farligt med det.

* att gå över färgglada läskiga bommar som ligger i gräset och gömmer sig, helt utan mattes påverkan. Nu vill han inget hellre än att gå över de där bommarna för han vet att han fått en massa beröm. Kom på honom idag i full galopp i hagen där han hoppade över 3 bommar som låg med 1 meters mellanrum.

* att ingen i min närvoro, inklusive mig själv vill honom något illa. Det är bara allt runtomkring som kan vara fruktansvärt läskigt ibland.

* att kunna gå in i transporten helt själv utan att matte följer med. (Bortsett från igår)

* att komma till mig i hagen i full galopp och faktiskt vilja vara med mig istället för att gå ifrån mig.

* att löslongera och arbete honom löst, samtidigt som han lägger all fokus på mig.

* att kunna sitta upp utan att han trippar omkring i sidled

* att ha kul tillsammans!! Det är det viktigaste av allt.

Mina fina prins!

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Detta tycker jag är ett bra sätt för dig att faktiskt kunna gå tillbaka och se att det faktiskt hänt en hel del.speciellt de dagar det kanske inte går fullt så bra.Allt du ovan radar upp är dessutom viktiga saker i hästens grund.Och imponerande på bara 8 veckor.

You goo girl!!!=D

mvh/Q

2011-09-02 @ 01:04:58
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Jag är så imponerad av dig och jag är övertygad om att med tiden kommer du och Avons bli ett sammansvetsat par! Ni verkar redan ha kommit en bra bit på vägen på bara 8 veckor!!



Jag är precis som du och blir lite blind vad gäller framstegen - då är det bra att, som i mitt fall, ha människor runt omkring som kan påminna mig om vilka framsteg vi faktiskt gjort. Just nu känns det nämligen som att vi står och stampar på stället...men det måste man ju också få göra ibland. :)

2011-09-02 @ 06:41:49
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Men tack ! Känns roligt att du tycker mina små tips är Något att lägga vikt vid.Och jag hoppas att du vet att om du funderar på något.stor eller litet så finns jag här om du vill ha någon att bolla det med.Jag tycker Avons och din resa är mycket intressant eftersom den liknar min och knas så mycket.

mvh/Q

2011-09-02 @ 16:07:40
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Vad duktiga ni är:D Sån där lista gjorde jag på Fifa också, vi gjorde många framsteg på bara några veckor. Så himla synd att det inte är så idag haha :P Men men jag tror man stöter på perioder fram och tillbaka.



Du är jätteduktig, bra gjort!!

2011-09-02 @ 16:54:48
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: malin

Imponerad över era framgångar på så kort tid,de ska du ha väldigt mycket credit för! Beundrar ditt intresse och din glöd massor!!!!!

2011-09-02 @ 19:45:30
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: XTIO - UNDERHÅLLNING TILL 100%

Så vad gör du ikväll? jag har as tråkigt. behöver lite idéer! har du något bra man kan göra en fredag kväll? kramar

2011-09-02 @ 20:34:57
URL: http://xtio.nu
Postat av: malin

SV:ja de har du rätt i,om det är något jag har lärt mig efter alla dumma misstag är det att leva medans man kan. Men jag vantrivs så fruktansvärt både där ja bor & med människorna i min närhet. Det är svårt att hålla huvudet högt då. Det är bara att bita ihop,tre år på gymnasiet går fort sen är jag fri!



Tack för stöttningen,den behövs!:)

2011-09-02 @ 21:31:32
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Camilla

härligt gud vad roligt, duktig du är =)

2011-09-02 @ 22:04:48
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så himla kul att läsa vad ni har lyckats med på sån kort tid! Tråkigt att han har blivit illa behandlad, men underbart att läsa att han och du har jobbat bra tillsammans och kommit dit ni är idag och att saker och ting inte är så farligt ;)



Hoppas att det är okej att vi länkar till er? Skulle var jätte kul att följa er.. Lycka till nu med din prins han är verkligen superfin :)

2011-09-03 @ 12:41:59
URL: http://varmblodstravarenmaggie.bloggo.nu/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0