Svar på tal

DATUM: 2011-09-21 / TID: 18:24:21


Eftersom detta var en fråga till frågestunden, så väljer jag att svara här :)

Matilda

Måste fråga efter som jag inte han fråga på frågestunden. Hur länge har du haft din häst? Hur långt har ni kommit i eran utbildning?

Måste också säga att du har en grymt bra blogg =)


SVAR: Jag har haft Avons sen den 23:e juni i år, alltså 3 månader ganska exakt. Eftersom jag inte ridit honom så mycket så har vi heller inte kommit så långt i själva "ridutbildningen", men han är grundriden och kan skolor, förvänd galopp, har otroligt lätt för samling mm och jag tippar på att han ligger någonstans i LB stadiet i dressyren just nu och hoppar bana på 110 cm, sen går det säkert alltid att plocka fram mer utav honom, men som sagt har jag inte ridit honom så mycket. I hoppningen har vi enbart hoppat 50 cm, men på provridningen gick han en bana på 110 med god marginal. Jag tar det väldigt försiktigt med honom då han är som han är, min lilla plutt ;)

Sen har vi kommit långt med andra saker, som tex hantering, arbete på töm och träning från marken.

Postat av: Matilda

Tack för svar =)



SV: Ja den kanske ligger lite långt bak. Jag ska ta och ta hem någon som ska kolla helt och se vad jag måste ändra på den, efter som jag kan varma om den =)

2011-09-21 @ 20:41:17
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: malin

Tycker ni har kommit långt på den korta tid du har haft honom!:)

2011-09-21 @ 20:43:33
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: Jaha :P ja nu när jag kollade på bilderna så såg jag det med ;)

2011-09-21 @ 21:05:33
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej ! Jag ställer en fråga, även om frågestunden är över.



Hur tycker du man ska gå till väga för att få en ridtravare att börja galoppera.

Det finns så många alternativ och påståenden så jag blir alldeles snurrig. Affe som jag rider åt min vän Mikaela, han tar inte gärna galoppen. Det är inget som vi stressar med heller. Men han går stadit i både skritt & trav och arbetar bra där.

För min del har det blivit någon form av en spärr de här med galoppen, och drar mig för att träna det. Vi har testat i uppförsbacke en gång, och han tog den då, någotsånär;) Men tänkte bara kolla vad du har för åsikter och tankar ikring detta, och kanske tips på träning hur man får honom att fatta den, eller träning inför galoppen. Men känns mest som att man behöver komma över spärren tillsammans med honom.. Longering ?



Kramar till dig

2011-09-22 @ 10:15:52
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja han vill gärna slängtrava, han tog galoppen på ridbanan en gång, och det var första gången vi testade, så kanske ska man fortsätta där också. Inte ställa för mkt krav utan bara ha roligt med galoppen.

Han är en stor och liksom kraftig travare, inte nätt eller så. Men tack för tipsen..

Dock verkar han inte bry sig om draghjälp ;) han travar snabbare och snabbare, så enklast med honom tror jag är att försöka fatta galopp ensam när man är ute :) Han bli mer stressad om de är andra hästar med tycker jag.. Och vill springa fort :P hehe. Det kommer väl, sen kan jag nog jobba på mkt hos mig själv med, som korta kommandon och så att han förstår :)



Kramar

2011-09-22 @ 12:05:01
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Ska rida idag, så tar eventuellt en sväng ner på banan och testar galoppfattningar..

Hur går det med avons ?

Kram

2011-09-22 @ 13:00:06
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag såg de, läste även det nya du testade på med honom. Kul att det går framåt, även om de är i små steg..



2011-09-22 @ 13:50:30
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0