Promenad

DATUM: 2011-09-15 / TID: 20:38:13


Usch.. Är det bara jag som har NOLL motivation vad gäller allt just nu? Känner mig som en riktig gnällspik utan att något direkt har hänt. Nåja, alla har väl sina perioder. Har väl fått åldersnojja eller nåt i den stilen ;)

Hade tänkt longera Avons idag men precis när jag skulle ge mig ut så kom morsan förbi, så hon tog Cindy och jag Avons så gav vi oss ut på en promenad i det härliga höstvädret istället. Det hade dem inget emot vill jag lova ;) Så longering får det nog bli imorgon istället, han behöver få jobba av sig lite nu när han mest skrittat de sista dagarna.

Hade även tänkt att löshoppa honom snart igen, han tycker det är SÅ himla kul, men antingen får det torka upp först eller så får jag åka till ridhuset. Och just nu är jag för lat för att åka 5 kilometer till ridhuset. Haha!

Postat av: Linda

Men man behöver inte ha motivation jämt :) Allt går upp och ner och det kommer det alltid att göra. Min motivation och lust är som en berg och dalbana, jösses. Och det klart att motivationen blir mindre ju mer motgångar man stöter på, ja menar man orkar inte med hur mycket som helst!



Du gör det jävligt bra måste jag säga, du verkar ha skinn på nästan, modig och tålmodig.



Jag hade aldrig klarat av en sån häst, jag är alldeles för feg och dåligt tålamod. Nog för att min donna inte är av det lättaste laget men de är ändå två olika "problem"



Nej du gör det bra! Stå på dig! Du kommer fixa det här tillsammans med din lilla Avons!



Sv: Ja du känner din häst bäst, ingen här kan säga hur han är eller hur han kommer att bli. Du skriver ner i ord som vi tyder medan du är tillsammans med Avons, får en helhet, intryck och känslor kring allt :) Man skall gå efter magkänsla :)

2011-09-15 @ 20:58:04
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Enligt källan jag länkade hade dem upptäckt samband med magsår och för mycket kraftfoder, tror jag länkade rätt länk, fick den nämligen av en tjej för jätte längesen. Hur som så handlade dem om hårt tränade hästar i alla fall. Så om det blir samma resultat på "hobby" hästar det vet jag inte. Hur som vet jag inte 100 om källan stämmer, men jag tycker det låter klokt det dem skriver. Hur som är det nog från häst till häst, och hur deras magar tål det. (: Men kan du föklara varför Müslin skulle vara dålig/mindre bra? Ska ju eventuellt byta till det och skulle vilja veta för och nackdelar! (: tacksam för svar! (:

2011-09-15 @ 21:26:35
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: ja neej det är inte så konstigt för det är inget ja skrivit så mycke om, men han va ju totalt urmärglad när han kom, lång i fötterna och såg slö och sliten ut.. för att va 6 år så stämde det inte alls.

Han e huvudskygg och lite små nipprig. Men nu har han återfått lite självförtroende och gått upp en massa kilon :) "Sista" etappen innan jag kan börja träna ordentligt är att få honom rätt lagd i ryggen för står man bakom hoom och lägger händerna på höftknölarna så skiljer de ca 5 cm.

(misstänkt vanvård och misshandel)

Inget jag kan anmäla i nuläget och skiter i det nu också men som hästägare vill jag han de absolut bästa jag kan ge!



Du gör ett sånt otroligt jobb med avons! Blir alltid inspirerad av att läsa din blogg. Nu har ja inga ridproblem med viktor men andra saker som stör. En ängels tålamod, det kommer ge utdelning!!

Hejja hejja er!

2011-09-15 @ 21:34:47
URL: http://viggenochjag.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: okej, ja det finns många fördelar, visste fkt inte att det kokades innan. (:

2011-09-15 @ 22:44:33
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Carro

Du får nog motivation snart igen ska du se :) säkert vädret, det påverkar konstigt nog en väldigt mycket..

2011-09-15 @ 22:48:00
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Nepp jag är oxå sådär.. opeppad över ALLT. Har inte gått på skolan/praktiken på 1,5 vecka nu.. :o

2011-09-16 @ 07:52:34
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Liza

Känner mig oxå väldigt opeppad!

Funderar på om det kan vara hösten som gör det.

Men vi håller på att bygga stall just nu så all

energi går åt till det.

2011-09-16 @ 11:42:20
URL: http://inbetween.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda med ridtravaren Janne

Jag känner mig inte heller speciellt peppad :( Hoppas motivationen snart kommer tillbaka, hösten är ju egentligen en underbar tid att vara hästägare på (om man bortser från bottenlös lera, mörker och regn) :)

2011-09-16 @ 20:53:47
URL: http://pumpan.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0