Longering

DATUM: 2011-09-09 / TID: 20:20:24


Efter jobbet slängde jag mig ut till stallet och longerade Avons. Det är ju helt underbart höstväder ute nu, gilla! :) Tog ut han på stubbåkern en sväng, jag älskar mina stubbåkrar!

Började med att longera honom i högervarvet idag (hans svåra varv) vilket gick kanon. Tränade lite på fattningar vilken han svarade på jättefint, från skritt t.o.m :P Han vill gärna rusa in i galopp annars. Sen när vi kom till vänstervarvet så bara all energi rann ut i tassarna på Avons, haha! Han blev sjukt seg, lunkade fram och var inte alls förtjust i att trava och inte tala om galoppen. Slow motion! ;) Så där fick jag driva han som sjutton, det har aldrig tidigare hänt så jag antar att det tog lite extra på hans krafter idag. La av när jag fick två hela varv i vänstergaloppen.

Imorgon ska jag försöka ge mig på att rida, japp ni hörde rätt ;) Får väl se hur det slutar!



Postat av: Emma

Sv: Tack tack och åter tack!! Va du är snäll som vill hjälpa mig!! :D Du får fria händer att fixa i bloggen så fort du har tid och lust! :)



Hehe jag är lite trög, kom nyss hem från jobbet men vad menar du med text i meny och bild med text i photoshop som jag ska göra?? :P Hehe..

Ja va bra att du fixa bildlänken! :D



Tack!! :D <3

2011-09-09 @ 22:24:47
URL: http://klemmas.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Fattningarna i högervarvet kommer hjälpa hans vb eftersom galoppen börjar där.han får alltså precis i fattningen hela sin totalvikt på vb.Så att han blev lite trött är ju inte så konstigt ;-)Om han blir så där lugn av det där arbetet så kanske det kan vara idé att ta en vända på lina i morgon också innan du sitter upp.Var rädd om dig!

mvh/Q

2011-09-09 @ 23:50:16
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0