Long reining

DATUM: 2011-09-20 / TID: 14:46:43


Jag tror jag och Avons har hittat det bästa som fungerar för oss just nu, nämligen "Long Reining". Han är verkligen avslappnad, motiverad, lyhörd men framförallt positiv. Körde detta idag, vilket gick skiiitbra! :D Övade på övergångar mellan skritt och trav, göra korrekta halter och skänkelvikningar. Det bästa är att han inte bryr sig ett skit om tömmarna på sidorna eller om det touchar rumpan på honom.

Nästa gång ska jag prova long reining över cavaletti :) Spännande! För övrigt så märker jag stor skillnad på Avons över lag. Han har blivit mycket mer stabil i all hantering och träning och det märks att han fått ett bättre självförtroende. Jag behöver inte längre tänka mig för vad jag gör, hur jag ska röra mig, vad jag får göra och inte göra. Han har börjat ta saker och ting mindre hotande :)

För er som inte vet vad
"Long Reining" är så slänger jag ut en film.



För övrigt så har jag suttit hela förmiddagen och räknat foderstat på Avons. Jag blev mer eller mindre helt yr i kapsylen om man säger så ;) Jag fick reda på analysen på det hösilage jag eventuellt kommer köpa och jag tror jag har fått ut en ungefärligt bra foderstat på det.

Postat av: malin

SV: Fina hästarna!<3

Hon ligger ute på annons nu, känns väldigt tungt att behöva sälja henne när jag inte känner mig klar med henne än. men vi har ingen stallplats i vinter och inte tillräckligt med foder :( Har en tjej som ska se henne på tävlingen på torsdag, hoppas att jag kan hitta någon som kan fortsätta hennes utbildning!

2011-09-20 @ 15:35:16
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Rebecca ♥

Hej! Hittade hit från din gamla blogg som jag läst en del emellanåt. Ville bara ge lite pepp och säga att jag tycker det är fantastiskt med någon som du, som ger en häst med (antagligen) ett väldigt stort bagage en chans till något bra och är villig att lägga ned tid och engagemang på det! Har läst slaviskt i arkivet nu och kommer fortsätta följa er! :) Hoppas verkligen du löser hans knutar, han ser ut som en riktigt trevlig häst!

2011-09-20 @ 20:08:16
URL: http://escana.blogg.se/
Postat av: Annelie Kindberg

Ska pröva med min 3 åring imorron:) btw snygg head:)

2011-09-20 @ 22:41:52
URL: http://equinephotos.blogg.se/
Postat av: Lotta

detta ska jag testa med min, och sen fortsätta med det minst 2 gånger imånaden =)

2011-09-26 @ 19:20:31
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0