Long reining med cavaletti

DATUM: 2011-09-22 / TID: 16:12:59


Blåser storm här, ovanligt?-nej! :( Precis när jag kom ut på banan med Avons kom det världens störtskur så han satte rumpan mot vinden och där stod vi med ryggen mot spöregnet tills det värsta var över.

Hade satt upp fyra cavaletti med 1,2 meters avstånd. Han ville först inte gå över dem utan att matte gick med honom, men sen insåg han hur kul det var, lite för kul kanske ;) Han brakade nämligen på både bommarna och cavalettistöden så de flög åt alla håll, haha! Så jag fick lägga ner bommarna lite mer på marken och då gick det bättre. Han fick skritta över dem några gånger sen blev det även trav.

Han har verkligen slappnat av med hjälp av long reningen. Han bryr sig inte ett smack om tömmarna längre och man kan veva med dem, lägga dem över baken osv utan att han rör en fena! :) Han fick trava en hel del idag, både mer samlat med mer tramp men även länga ut ordentligt. Jag är supernöjd även om han var lite på tårna pga vädret :)

Ikväll måste jag tvätta rent hans ben och karleder innan han ställs in för natten. Det är så förbaskat geggigt ute och Avons har ju lätt att få mugg. Märkte idag att han hade ett pyttelitet sår i ena karleden och mugg vill vi inte ha igen! Så ikväll blir det till att skura ;)


Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

BILDER när du "long reinar" tack!!! :D

2011-09-23 @ 05:49:54
URL: http://minfux.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0