Tålamod, tålamod och åter tålamod

DATUM: 2011-07-27 / TID: 23:14:44


Ja, det var precis vad jag fick ha idag! Avons var hur jäkla nervös och taggad som helst =/ Jag fick inte röra mina ben överhuvudtaget utan att han studsade, försökte sticka och till slut gick han upp på bakbenen och hoppade iväg. Jag satt kvar som tur var men efter 1 timmas skritt så tappade jag tålamodet.

Satt av och hämtade longerlinan och longerade han lite i trav, sen satte jag mig upp och sambon fick longera mig - ingen bättring. Sambon försökte övertala mig att lägga ner för idag då han tyckte det började bli farligt. Men envis som jag var så stannade jag honom och gned med skänklarna, viftade med händerna, strök honom långt ner på halsen, sidan, skänkelläget och baken tills han helt enkelt fick acceptera att det inte är farligt. Sen släppte allt och han var hur trevlig som helst. Efter 1 ½ timma kunde jag sätta igång med travarbetet och sedan hoppa litegrann :) Resten av passet skötte han sig kanon! Förutom när jag var lite väl tydlig med skänkeln i vissa lägen, då studsade han och hoppade som en tok >.<

Tror jag ska börja varje pass med att just göra som idag - stryka, knåda, klämma! hihi ;)

Kommer lite bilder i nästkommande inlägg. Film kommer eventuellt imorgon. Varken orkar eller hinner fixa med den nu.

Postat av: Emma

Testa och markarbeta honom innan ridpassen, lek med honom, lite Horsemanship :)

2011-07-28 @ 13:47:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0