Pyssel och massage

DATUM: 2011-07-14 / TID: 21:29:47


Idag blev det lite pyssel och massage med Mr. Fjanthäst ;) Regnet öser ner så det blev mysstund i stallet istället. Smorde in hans karleder och tvättade ordentligt (som jag iofs gör varje dag). Hans mugg har blivit så himla mycket bättre och är snart helt borta. Dock har han en stor förhårdnad, antagligen efter muggen, på höger bak och jag tvivlar på att det någonsin kommer försvinna. Han har ju inte ont utav det utan mer ett skönhetsfel.

Masserade igenom honom ordentligt från topp till tå och det verkade som om han njöt riktigt mycket. Jag trodde att han skulle vara hård och spänd i varenda muskel (om man tänker på hur han blivit riden och hur han är öht i ridningen) men icke då! Han var hur mjuk och fin som helst, riktigt kul! :D

Får se vad vi hittar på imorgon och hur vädret är. Vill inte löshoppa en oskodd häst på en blöt ridbana :S Men jag har en massa idéer och övningar i ridningen som jag gärna vill testa, så kanske att det blir lite ridning. Vi får se :)

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv: Grejen är ju den att just känsliga hästar..Och då verkligen KÄNSLIGA hästar är ofta de som är väldigt läraktiga bara man får dom med sig.Ofta är det som så att de helt enkelt vill för mycket och därför missförstår.De försöker men det blir tokigt .Knas är lite sådan och han får nästan lite prestationsångest kan man säga .

Jag tror att även om du har mycket jobb framför dig så kommer du få otroligt roligt med den där hästen sen.

Jag tror absolut du kommer hitta ett mellanläge där ni kommer hitta varandra.Och du kommer få mycket ryttarskicklighet på köpet ;-)

Du kommer få öva på din ridkänsla tills du kräks haha..

mvh/Q

2011-07-14 @ 23:32:07
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Han är väldigt vacker :D kul att du skaffat dig en sådan stilig herre!.. Ska bli kul att följa er/ dig igen.. varit lite tomt!..



Kraam!

2011-07-15 @ 23:23:22
URL: http://viggenochjag.blogg.se/
Postat av: Tova

Är han alltid oskodd? :) Han är skitsnygg iaf! :D

2011-07-16 @ 11:25:20
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Det förstår jag! har förlorat två utav mina godingar under åren.. de är tungt fruktansvärt och jobbigt, men det är ju okej att sörja för allt man är värd!.. Det är himla strongt gjort att du hittat dig en sån fin kille att starta om med :) Kraaaam!!

2011-07-17 @ 14:46:50
URL: http://viggenochjag.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hästar halkar inte så lätt när dom är oskodda dom halkar med med skor

2011-07-24 @ 02:18:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0