Longering

DATUM: 2011-07-10 / TID: 18:45:41


Idag blev det lite longering med fokus på galoppfattningar. Som ni kanske förstår så håller jag på med honom mycket hemma, inhängnat, då vi inte känner varandra riktigt än och jag vet hans brister. Tills vidare går vi promenader i skogen, men ska försöka rida ut någon dag nu de kommande veckorna. Det är så tråkigt att bara harva runt på banan, både för mig och honom! Men jag måste tänka lite på säkerheten också ;)

I vilket fall som helst så blev det longering och idag satte jag halsförlängare på honom då jag tycker det ger en bättre verkan på hela longeringsarbetet. Han skötte sig kanon idag, fast det var miljarden med flugfän som höll på att äta upp både honom och mig! :( Körde massa galoppfattningar vilket han gjorde suveränt :D Man ser från marken att han har svårare att balansera upp sig och orka hålla galoppen i högervarvet, så nu blir det en massa gymnastiserande övningar så han kan stärkas upp ordentligt från grunden.

I nästa inlägg kommer en BILDBOMB ;)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0