Lastträning

DATUM: 2011-07-24 / TID: 21:21:25


Hade sett fram emot att småhoppa med Avons idag, men har man ingen gruspaddock och inte orkar åka iväg till ridhuset så får man hitta på något annat när banan är blöt och lerig :P

Så jag bestämde mig för lite mental träning, nämligen lastträning. Märkte när jag var och hämtade hem honom att han var lite småbervös över att kliva på. Absolut inte att han kastade sig eller gjorde något stort utav det, utan mer att han småfnyste lite och blev spänd i blicken.

Likadant var det när
vi började idag. Lite smånervös, men han fick tid att undersöka och nosa ordentligt på transporten sen gick han in med en gång. Körde så några gånger tills han stod inne i transporten lugn och sansad utan att backa ut ganska omgående. Är jättenöjd över honom! :) Han är verkligen inte svår att övertala, det är bara det att han är en liten fjant i vissa situationer ;)

Btw.. Så kommer det inte film från gårdagen som jag lovade. Fick se att det bara var filmat några minuter i slutet då han envisades om att gå bakom lod och var trött, så jag bestämde mig för att inte hänga ut oss idag. Annars har jag inget emot att visa när det går dåligt, men det blir säkerligen film i veckan ändå :) Har iaf planerat in minst ett hopp - och dressyrpass.

Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Åh vilken jättesnygg header Jennie! :D

2011-07-24 @ 22:17:49
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej ja för jag har inte provridit ngn avon men jag känner Jessica holmqvist :)

2011-07-25 @ 10:45:26
URL: http://lifeasjuliia.blogg.se/
Postat av: Lolloo

Trist när

Man sett fram emot det... Men men, får jobba efter förutsättningarna :)

2011-07-25 @ 16:18:37
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att de gick bra med lastningen!:)



Tränar du för någon? Kan annars rekommendera Rebecka Tell skarpt,håller till här i våra trakter ;)

2011-07-25 @ 17:53:50
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0