Första uteritten

DATUM: 2011-07-20 / TID: 19:46:48


Ja, då var första uteritten avklarad. Är så sjukt nöjd över Avons :) Har dratt mig lite för den där första uteritten, med tanke på hur han kan fjanta runt sig både på banan och i hagen, så jag måste nog erkänna att jag var lite smått nervös över hur det skulle sluta ;)

Han skötte sig hur fint som helst. Lite spänd till en början (som han alltid är) och jag fick ju inte röra mig för mycket på ryggen. Men jag ignorerade honom direkt när jag satte mig upp. Jag har ju lärt mig lite hur han fungerar nu, iaf när han är sån där till början. Så jag rörde mig extremt mycket, tog han på halsen, på rumpan och lite överallt och såklart springer han iväg i småpanik två steg, men det räckte att jag satt tillbaka så lugnade han ner sig, så jag lät han hålla på så tills han accepterade vad jag gjorde på ryggen. Gick sjukt bra! :D Det är ju inte direkt att han sticker iväg i full galopp så jag har ju egentligen inget att vara "rädd" för om han blir lite uppstressad.

Red en ganska bra runda, med både trav och galopp. Hade förväntat mig att han skulle vara hur tittig och skuttig som helst, men han rörde inte en fena! Känns riktigt roligt att han är såpass lugn vid uteritter, det är ju ute i skogen man vill vara mest. Eller så var det bara så att han hade en bra dag idag! hihi.. Nästa gång kanske det blir rodeo, vem vet? Det återstår att se ;)

Blinningarna var på sitt allra
värsta humör idag också. Jag överdriver nog inte om jag säger att vi hade runt 150 st runt oss hela vägen. Slog självklart ihjäl dem jag kom åt, men de flesta satte sig i ansiktet på honom och bet honom så mycket att det rann blod i hela hans ansiktet :( Hela tränset var blodigt! Fy fan vad hemskt! Nästa gång är det jag som klär in honom i en rejäl flughuva! Hatar alla insekter som förstör uteritterna så här års.

Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

Kul att det gick så bra!! :D



Men HU!! :O Biter dom så jävligt...

2011-07-20 @ 20:14:48
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Roligt att det gick så pass bra att rida ut för första gången! :D



Jag hatar också blinningarna såhär års :/

2011-07-20 @ 21:19:04
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Riktigt härligt att det gick bra! :D



Nisse är jätteskvätten när jag rider ut, jobbigt att galoppera då han hoppar till för allt :/



2011-07-21 @ 09:07:33
URL: http://dressyrlovet.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0