Bättre lycka nästa gång

DATUM: 2011-07-23 / TID: 23:09:11


Laddad, taggad och överspänd. Det var en bra beskrivning på Avons idag vid dressyrarbetet. Han var inte lika stressad i början nu, vilket var väldigt skönt. Men så var det alla dessa miljarder flugor som surrade runt hans huvud, vilket gjorde att han slog konstant med det från början till slut.

Försökte korta tyglarna
, länga tyglarna, ha stadig hand, driva på.. - ja allt! Men Avons hade nog vaknat på helt fel sida idag ;) Jag blev så less när han gick och slog med huvudet och drog i tyglarna så jag åkte som en vante i sadeln. Jag fick nog när han var 1 cm från att skalla mig i ansiktet så sambon fick gå och hämta gramanen. Vill ju inte använda den, men jag vägrar bli knockad..

Satte på gramanen och allt flöt på, tills Avons förstod att han inte längre kunde kasta med huvudet då bestämde han sig för att knäcka av istället och gå bakom min hand. Suck! >.< Förstår inte varför han blir såndär, det är verkligen skiiiitjobbigt! Jag vet ju att det är jag som gör något fel, men jag försöker komma på vad det är. Jag måste antagligen träna mer på min hand, att den ska bli mer stadig och följsam. Han är ju väldigt känslig för det där med kontakten till hans mun, det får absolut inte vara för löst och "okontakt" men det får heller inte bli "för mycket kontakt" heller.. Jaja, det är bara att kämpa på och hoppas att alla bitar faller på plats så småningom. Han gjorde ju inte såhär när killen red fram honom vid provridningen (men han var sjukt rutinerad), så jag vet ju att felet ligger hos mig. Men såklart man blir frustrerad! :P

Film kommer imorgon, när jag är i närheten av den bärbara datorn. I nästa inlägg kommer några bilder.

Postat av: Julia,ang avon

Hej,asså har haft många gamla bloggar men vilken var det? :)

2011-07-24 @ 23:06:35
URL: http://lifeasjuliia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0