Vaccination på G

DATUM: 2011-08-16 / TID: 11:56:39


Idag kommer veterinären ut och vaccinerar Avons. Jag hade ju helt missuppfattat hela den här biten med vaccination. Han var ju vaccinerad (första grundsprutan) den 28:e Maj i år. Och jag var helt säker på att det skulle gå mellan 21-92 dygn innan spruta nr 2, så gjorde jag iaf med Jippan i höstas.

Nu ska det tydligen gå mellan 4-6 veckor och det har ju gått 78 dygn sen förra sprutan så jag får börja om från början! Suck >.<

Avons läker på hyffsat bra, han har dock en skada i armhålan precis i vecken, tror att longerlinan bränt honom för huden är liksom kluven på ett ställe. Måste ju göra förbannat ont eftersom det är friktion där hela tiden :( Men jag smörjer på och tvättar.

Såhär ser han ut för tillfället:

Postat av: Emma&Emma-Louise

åh va fin blogg ! älskar headern ! :D



Var gärna med i våran veckans blogg ! om du vill vara med så kan du skriva ett litet inlägg om oss för större chans att vinna :D hoppas du när med :D

2011-08-16 @ 13:46:48
URL: http://teameel.blogg.se/
Postat av: Emma&Emma-Louise

kul :) för bättre chans att vinna kan du skriva ett inlägg om oss :))<3 lycka till :))

2011-08-16 @ 15:17:58
URL: http://teameel.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0