Uteritt

DATUM: 2011-08-04 / TID: 21:55:46


Blev en supermysig uteritt ikväll. Avons skötte sig kanon, som han brukar göra vid just uteritterna. Han är liksom mer pigg och alert istället för stressad och det känns helt annorlunda att rida honom. Skrittade länge på ganska lång tygel så han fick gå i en djupare och lägre form med utsträckt överlinje. Sedan gjorde jag en hel del halter även idag och han börjar lyssna bättre och bättre.

När jag kände att han stannade avslappnat och fint genom att bara använda rösten övergick jag till trav. Körde samma där, trav-skritt-trav med fokus på avsaktningarna och han lyssnade super utan att stressa upp sig :D Körde bara ca 5 övergångar mellan skritt-trav tills jag kände att han hela tiden var med mig och hade fokus på mig. Är supernöjd! :D

Postat av: Caroline

Vad kul :D

2011-08-05 @ 01:43:12
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Carro

Å så skönt att det funkar. måste kännas bra att kunna slappna av lite mera åxå.

2011-08-05 @ 11:35:10
URL: http://sartorius.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0