Nh-/Miljöträning

DATUM: 2011-08-05 / TID: 21:09:18


Eftersom det var så tråkigt väder och jag hade noll motivation att rida så bestämde jag mig för att träna lite NH/miljöträning med Avons. Gick superbra det :) Han är inte så svår att övertala och han är heller inte speciellt rädd utav sig, däremot kan han ibland bli lite nonchalant och frysa fast. Då får man gå till nästa övning för att få han att lossna lite i skallen ;)

Hade 4 "stationer" med övningar; att få upp hans framhovar på en pall (inte en sittpall, haha), gå igenom en smal gång med plastband, gå över presenning samt släpa presenningen brevid honom, sista övningen bestod av en tunna och ett spö där jag tog upp tunnan och slog med spöt inuti.

Han klarade sig igenom alla övningar, pallövningen var den som tog mest tid att övertala honom till och även gången med plastbanden. Allt annat gick som på räls.

I nästa inlägg kommer bilder.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0