Några bilder...

DATUM: 2011-08-31 / TID: 21:27:17


...på en trött Avons idag ;)








Postat av: malin

SV:Jag har ett vanligt blankt kandar och kapsonen med det,då kan man välja lite om man vill ha mer stöd på kandaret eller på kapsonen. Blir en bra kombination utav bett och bettlöst. Jag red med en snokrem under ett vanligt tränsbett ett tag med,alternativet är att du köper ett pessoabett med endast en ring,sätter fast snokremmen i den "lilla" ringen så har du fått hävstång,som håller ner bettet men som ändå är snällt! Haha,hoppas du förstår vad jag menar. Blev väldigt rörigt ><



Så kul med dom små framstegen,åker till Gäsenes ridhuse. Har bara en mil dit :)

2011-09-01 @ 07:58:27
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tycker du tänker sunt.Det är ju svårt för er också just pga att ni inte riktigt känner varandra ännu.Och jag tror att med tiden kommer du nog på något som fungerar.Du får prova dig fram helt enkelt och se vad som kan hjälpa honom .Att det är ridrelaterat är ändå ett + i kanten ändå .som jag sa för det går ju på sikt att göra något åt.Hade han haft bettfel hade det ju varit mer eller mindre kört.

Och det är ju extra svårt måste jag tillägga på en sådan känslig häst och just för er då han inte riktigt klarar sätes och skänkelhjälperna heller ännu.Allt blir ett vågspel om hur man ska gå till väga.Och allt har för och nackdelar och man lär nog få väga dem mot varandra en hel del för att hitta en väg som fungerar.

Och nu när läget är som det är för er så finns det ju inga universallösningar heller och saker och ting sker inte enligt regelboken som det kan göra med en mer normal häst.



Jag tror just när det gäller din häst att detta problem har uppstått av många olika saker faktiskt.Dålig ridning.. för långa och för skarpa bett.Det är nämligen ofta så (tragiskt nog) så folk gör på känsliga hästar.Det heter att de "dummar sig" och så försöker man maskera problemet eller bli hårdhänt och jag tror att för din hästs del så är det nog en kombination av båda faktiskt.

Stackars krake ..han kan inte ha haft det lätt :´(

mvh/Q

2011-09-01 @ 11:33:32
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0