Longering mm.

DATUM: 2011-08-28 / TID: 19:53:11


Longerade Avons lite idag. Tänkte först jag skulle ridit men jag vill avvakta tills veterinären varit här och kollat tänderna. Ska ringa imorgon bitti och boka tid.

Började först med lite vanlig longering där han bl.a fick gå över två bommar. Detta stärker hans självförtroende otroligt mycket då han själv måste tänka till och verkligen "våga" gå över utan att matte sitter på ryggen och vägleder. Han blir sådär otroligt barnslig när han klarat av att göra något på egen hand, det brukar alltid glimra till lite extra i ögonen och därefter blir det lite bus och bocksprång :P

Flyttade han en hel del för tryck idag också, vilket gick helt ok. Jag börjar hitta mer och mer knappar på grabben och sambon var helt chockad över att se honom idag, han tyckte det var en otrolig skillnad på vårat samspel och Avons inställning bara emot förra helgen.

Avslutade med att löslongera honom. Han är bara så himla go min pojk ;) Fick han att springa runt mig och t.o.m över de dör läskiga bommarna ;) Avslutade med att busa med honom innan både han och jag gick väldigt lugna och nöjda från banan!

I nästa inlägg kommer bilder från dagen. Bjuder på en så länge...


Postat av: Linda

Vad fin han är:D Tycker du ni gör några framsteg:)?



Sv: Jasså? Ja det kanske är svagheten som gör att hon skjuter ut rumpan, men hon vill även ställa sig lite åt höger med huvudet ibland, hon tittar dessutom åt höger rätt ofta under skritten, varför? Kan det vara en fixide?

2011-08-28 @ 22:52:29
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0