Bilder

DATUM: 2011-08-05 / TID: 21:43:21


Bilderna från dagens träning :)




















Postat av: Emma - Hästar, inredning, kärlek, livet, resor.

Ser ju riktigt bra ut, och han ser lugn ut :) Kul!

Jag själv är tokintresserad av NH, är en stor del tycker jag av arbetet med hästen, det ger så mkt.

Bara en sån sak att hästen går bakom och inte framför när man leder den..



Kul att det funkade bra :)



Kram

2011-08-06 @ 13:06:17
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Emma - Hästar, inredning, kärlek, livet, resor.

Ja men precis, hmm. Alltid är det bäst att träna för någon, finns NH tränare som har kurser som är otroligt givande. Allt handlar ju om ledarskapet och att visa sin häst att man finns där osv osv ;P



Men de övningar du kört med här uppe är precis de jag kört med..

En annan övnining man kan och är bra om tar de steget med är att lära hästen att lasta sig själv, är en kanonbra övning och stärker också hästens självförtroende.

Sen att bara leda hästen, och när du stannar så stannar den (bakom) sen kan man utöka den övningen när de förstnämna fungerar och stanna, och sen väljer du tempo, sakta för att sen öka och då ska hästen följa dig (som är ledaren) Mycket sånt tränade jag med min travare.. Finns ju hur mkt som helst, vattenövningar, gå över vatten, för att sen utöka och kunna stå still i vattenpöl/vattendrag osv ;) Låt fantasinflöda..



Kramar till er.

2011-08-06 @ 16:26:39
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0