Tömkörning

DATUM: 2011-09-03 / TID: 20:02:00


Idag var det dags att ta tag i tömkörningen igen då! Gick hur bra som helst. Sambon gick med honom i longerlina medan jag tömkörde. Han är ju lite på tårna i början och vet inte om alla tömmar och linor är faror eller inte men han lugnade ner sig fort så sambon kunde släppa.

Utsatte honom inte för att gå bakom och låta
tömmarna ligga på rumpan, det är hur otäckt som helst tycker han, så han fick gå mestadels på volt runt mig. Däremot petade jag till lite då och då med ena tömmen på rumpan på honom och han började småtakta och ha sig men han förstod till slut att de inte skulle käka upp honom ;)

Värmde upp honom länge i skritt, sen provade
jag även lite trav och galopp. Allt gick lugnt och fint till och han var riktigt lyhörd. Superkul! :) Sambon sa direkt "Det är ju exakt sådanhär han är när du rider", alltså är småstressad i början, höjer huvudet och är rädd, så jag tror som sagt att tömkörningen kan vara ett bra alternativ just nu innan jag tar tag i ridningen på allvar.

Hade Pee Wee bettet även idag och han verkar trivas otroligt bra på det. Det är endast när han blir stressad han börjar greja med det och dregglar lite, men så fort han lugnat ner sig är han hur lugn som helst i munnen. Kommer en bättre utvärdering om bettet när jag använt det mer.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0