Långpromenad

DATUM: 2011-07-12 / TID: 22:06:29


Var ju som sagt ute på en långpromenad nu ikväll. Avons stressade upp sig till tusen till en början, och något så ofarligt som en liten brevlåda var i Avons ögon ett stort monster som skulle käka upp honom ;) Haha, fjanthäst på högsta nivå.

Han får faktiskt ett stort beröm för att han är såpass lätt att övertala ändå och inte rusar iväg och hoppar på matte så fort det dyker upp något otäckt :D Men allt är som sagt nytt för honom så får han bara vänja sig vid miljön så tror jag att det går bra. Men tills dess förblir det promenader vid hand sålänge, tills vi båda känner oss mer säkra.

Hemma får man åka med en stor åkgräsklippare precis intill honom och han kommer nyfiket fram och undersöker den, så jag tror inte att han är så värst tittig, det är nog mest att allt är nytt för honom nu.

Var ute i ca 45 minuter, mestadels grusväg, men även lite skogsvägar och stigar så han fick gå i lite terräng och lyfta på tassarna :) Märkte att han ömmade lite om fossingarna på vissa ställen på grusvägarna. Han är ju oskodd och har antagligen aldrig haft skor, så jag tänkte att han kanske skulle förbli en barfotahäst.. Men vi får väl se hur det blir med den saken ;) Han får ju inte ömma när vi ska rida ut och inte tala om de isiga vägarna till vintern :S Men tills vidare får han gå barfota, iaf ett tag över sommaren.

Nu är jag helt slut och ska slänga mig i duschen och sen landa i sängen. Imorgon blir det nog lite ridning :)

Fjanthästen idag


Tupp >.<



Postat av: Anna m. Ridtravaren Emmet

Fina bilder:)



Sv; ja förmodligen försvinner det. Emmet gjorde lite så ibörjan fast han drog ner huvet samtidigt o sen "pullade". om du fattar men efter att bytt bett och även rida med en hemma gjord grästtygel ca 2-3 gånger så försvann det. kan dock komma in ibland när jag rider med två elr tre delade bett ^^

2011-07-13 @ 14:03:53
URL: http://supertravarna.blogg.se/
Postat av: Erika

vad fotar du med för kamera? :)

Super fin häst förresten!

Ledsen för Jippan, tänker på dig <3

2011-07-13 @ 17:10:55
URL: http://ridtravarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud så fin han är!:)

2011-07-17 @ 19:40:52
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad sött att han ändå är försiktig och inte går över dig för massa otäcka saker! Själv har jag varit med om hästar som blivit livrädda och klampat över än totalt.. otäckt är det ibland faktiskt!

2011-07-19 @ 22:53:26
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0