Pepptalk!

DATUM: 2011-08-13 / TID: 12:17:36


Igår fick jag mig ett riktigt pepptalk av hela min familj, särskilt min sambo, så idag känns det lite bättre. Jag har insett vissa grejer och nu har jag även skaffat mig en lite plan och idéer på hur jag ska gå vidare. Det är bara JAG som kan få det här att fungera, och jag har gett mig FAN på att jag ska få det att fungera också!

Idag har jag en plan på G, eller kanske två rättare sagt. Vi får se hur det går. Uppdaterar senare ;)

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Det är väldigt frustrerande med den här typen av hästar för allt tar 3 ggr längre tid eller mer än med mer "normal" häst .Hade själv ett ganska tufft pass med knas i går där vi försökte sätta lite mer tryck i traven under träningen .Han köpte det delvis ömsom som han både blev spänd kroppsligt och blev ganska så upprörd över att han behövde böjja sig runt min innerskänkel och spåra samtidigt i ett lite högre tempo för att han skulle gå in i handen bättre.Tog en rejäl stund innan han fann sig i sin uppgift.Och jag fick vara så precis hela tiden och snabb vilket jag inte riktigt är.

Bara att bita i hop och köra på och våga utsätta honom för det.För att vara han så köpte han det ganska bra ändå.Just nu får jag ta att han gör lite sprattel här och där när jag rider utan att jag själv dör ihop på hästryggen .För jag kan ärligt säga att en hel del spänningar sitter kvar även i dagsläget från förr när han härjade som mest.

Han litar på mig men jag litar inte riktigt på att han ska hålla sig på mattan och därför blir jag passiv .fruktansvärt irriterande bör tilläggas.

Och med detta vill jag säga.försök få bukt med dina egna spänningar .det kommer hjälpa er otroligt.

mvh/Q

2011-08-13 @ 13:11:48
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Emma

Sv: Okej riktigt fin :)

Ja bara att kämpa på! :D

2011-08-13 @ 15:31:07
URL: http://klemmas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0