Lugnet själv

DATUM: 2011-08-18 / TID: 17:01:54


Tog ut Avons på banan idag i repgrimma och longerlina. Började med att ta på han överallt, lyfta alla ben osv. Då upptäcker jag att den lilla busen trampat av sig halva skon. Den satt bara med några få sömmar och hela skon var tillvrängd. Vi fick plocka bort skon tills hovslagaren kommer imorgon bitti. Så något motionerande blev det inte.

Höll på att massera, klämma, klia, slänga upp linan på hans rygg och bakdel och lilla Avons stod helt lugnt och SOV!! :o Haha.. Ställde mig sedan på en pall och hängde mig lite över ryggen på honom. Han tittade lite oroligt på mig, men så fort han tog huvudet mot mig och kollade vad jag gjorde fick han godis, sen var allt lugnt. Hängde mig över på andra sidan och flaxade, tog på honom överallt och sedan satte jag fötterna vid sidorna på han och drog fram och tillbaka. Han stod som ett ljus. Det märks att han behöver sådan här hantering och träning för desto mer jag håller på med honom såhär desto mer tyr han sig och vill vara med mig. Jag får ju knappt gå in i hagen förrän han kommer och ska kela och följa efter mig som en svans ;)

Min skrutt idag.


Postat av: Linda

Du har en väldigt fin blogg måste jag säga, urtjusig header.



Vad härligt med en sådan relation :)

2011-08-18 @ 17:08:47
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0