Lastträning

DATUM: 2011-08-07 / TID: 19:14:52


Jag måste börja med att säga hur stolt jag är över Avons idag! :D

Lasttränade idag då det har pissregnat mest hela dagen och jag har haft en jädra migrän som inte vill ge med sig :( Avons var lite smånervös till en början. Han ville inte gå på och stod och frös fast och var intresserad av massa annat runomkring. Försökte "styra" honom med hjälp av en pisk, men han tog det som att backa istället så det gick inte.

Bad sambon gå bakom och då gick han på ganska direkt, men det var inte så jag ville ha det. Så jag tragglade på och han gick med mig in, inte helt in men en bra bit. Självklart fick han en massa godis och beröm inne i transporten. Han hade svårt att stå still inne i transporten och ville backa ut fort och lite väl hastigt ibland. Tog då pisken i min vänstra hand, höll han i höger och gick med han in samtidigt som jag höll pisken lite in mot hans mage. Där hittade vi knappen! :D När han stod inne i transporten lugn och fin så provade jag att skicka in honom, vilket fungerade! :D Är jättestolt över att han börjar lita på mig mer och mer.

Kommer en liten kort film i nästa inlägg.


Postat av: anna

kul att lastträningen gick så bra! :D

2011-08-08 @ 13:35:16
URL: http://tjurigt.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0