Underbart!! :)

DATUM: 2011-09-08 / TID: 13:42:44


Idag har jag och Avons haft otroligt roligt ihop! :D Älskar sådana här dagar!

Började med att promenare upp till skogen. Det bara gnistrar om hela honom när han får komma ut i skogen. Han älskar det! :D Passade på att miljöträna honom en massa idag. Började med att gå ner i en mindre grushåla där de spärrat av med två stora stenar, de går väl upp till midjan på mig. Det var precis att man fick plats att gå mellan dem. Först ställde han sig och kollade och blåste upp sig lite, men då jag gick jag emellan först och han kom vackert efter mig.

Sen gick vi ner i en stor grushåla, där fick han gå förbi läskiga maskiner och plaska i stora vattenpölar. Fortsatte upp på en mindre väg där vi mötte en bil (perfekt!) sen vidare in på en sandad skogsväg och in bland träd och buskar, över stock och sten. Vidare upp på en annan väg med en stängd vägbom som han fick gå fram och nosa på innan vi vände hemåt och joggade. Han var hur nöjd som helst! Sen gick vi ner till ytterliggare en liten grushåla full med vatten, så han fick traska lite i träsket. Jag var helt slut kan jag lova! ;)

När vi kom hem gick vi ut på stubbåkern och gjorde av med lite energi. Här fick han lång lina och galoppera hur mycket han ville. Jädrar i min lilla låda vad han tyckte det var kul att få släppa loss. Han for iväg från skritt till full galopp och krumphoppade och bockade av glädje! Såhär kul vill jag alltid ha! :D

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Härligt att ni haft en bra dag.det är er väl unt.



Ang stärka vb så tror jag först du ska se till att han går undan dina skänkelhjälper korrekt så kan man bygga vidare på det sen. om du har möjlighet innan du kan börja flytta honom på riktigt så klättra om du har möjlighet till det både uppför och nedför gärna i skritt i lågfrom långsamt. sen när det gäller framtill på vänstersidan så böj/ställ honom försiktig till höger och beröm så fort han försöker göra rätt för sig.Det kommer ta ett tag hur man än gör så det är bara att kämpa på.Varesig tillit eller styrka byggs på en dag men det vet ju du.=)

mvh/Q

2011-09-08 @ 21:28:21
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Oj!! haha.. nu blev det där snurrigt värre. jag skyller på förkylningen.;-)begriper du inte vad jag menar så förstår jag asg!

mvh/Q

2011-09-08 @ 21:30:47
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0