Longering

DATUM: 2011-09-02 / TID: 21:28:13


Ja.. Jag och Avons gör inte sådär jättemycket varierande för tillfället, men jag gör det som fungerar bäst för stunden. Idag åkte jag iväg till stan en sväng. Var inne på My One för att köpa en ny aachennosgrimma men kom ut med ett helt kandar istället ;) Så kan det gå! Jag var lite sugen på nosgrimman som satt på (utan snokrem då), sen fick man ju ändå med två lädertyglar så jag tyckte det var lika bra att slå till. Det är heller inget kandar där det sitter två remmar till bettet, den följde med vid sidan om så man kan använda det både som vanligt träns och kandar.

Sen bar det iväg till Hööks där jag köpte ett Pee Wee bett. Kände att jag bara var tvungen att prova ett sånt på Avons efter allt positivt jag hört om det. Jag kan säga att det verkligen levde upp till sina förväntningar! :D Avons varken dregglade, försökte spotta ut bettet, tuggade på det eller var allmänt störd utav bett som han brukar. Herreguuud, han var hur lugn och fin som helst i munnen. Ska prova tömköra på det imorgon så får vi se vad han säger då, men so far so good ;)

Övade en del på att länga ut honom i traven och verkligen få till ett påskjut. Han har varit lite trippig och kort i bakdelen, men idag fick jag han verkligen att länga ut och det var precis som om en spärr släppte för efter det började han jobba på riktigt fint och vart inte alls trippig/kort. Hade två bommar på volten också, mittemot varandra för att få han att slappna av och hitta takten. Avslutade med att lägga longerlinan över baken på honom medan han skrittade av, konstigt nog var han inte alls berörd utav den. Han är bara för underbar ibland!

Imorgon hoppas jag på lite nya bilder :)


Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Åh ska bli kul att höra mer utvärdering om bettet =)

2011-09-02 @ 22:00:44
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: malin

SV:ja den är väl ändå rätt viktigt. Känns lite ovärt bara att behöva gå tre år för att kunna göra en senare utbilning. Men jag inbillar mig att dom här åren ska gå fort så att jag kan komma härifrån sen och börja om på ny kula i skåneland.(:

2011-09-02 @ 23:19:28
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Carro

SV: Tack! :D Nya bildlänken är fixad ;)

2011-09-02 @ 23:41:17
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad härligt det är att läsa att det går framåt hela tiden nu :) Det är ni värd!

Du tar riktigt fina bilder måste jag säga..



Intressant bett! Vad ska vara så speciellt med detta :)??

2011-09-03 @ 07:56:06
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Tove

Fin blogg och fina bilder :D

2011-09-03 @ 16:52:37
URL: http://granaryttarna.blogg.se/
Postat av: Linda

Åååh, intressant, jag är ju FÖR smala bett. Kanske vore något.

Är det typ som en curbstrap under eller? Alltså de som håller bettet i munnen?

Har typ det på mina pållar men har då ett snörerna från sporrar i bettringarna. Remmen brukar kunna synas på bilderna.



Finns inget smartare än det ;)

2011-09-03 @ 17:57:40
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0