Longering, ridning och lastträning

DATUM: 2011-09-17 / TID: 19:27:28


Idag bestämde jag mig för att rida lite, jajjemen! ;) Började med att longera honom med all utrustning och halsförlängare. Det var han sådär nöjd med idag, dessutom hade jag inte Pee Wee bettet utan kimblewicket så han var lite tjaffsig i själva longeringen. Värmde upp honom i skritt och trav sen körde jag lite galoppfattningar. Han skötte sig kanon förutom att han gärna vill pinna på i 120 ibland och har svårt att hålla högern :P

Sen började jag med att hänga mig i sadeln, vilket gick bra men huvudet åkte ju upp på han och han var lite rädd, men långt ifrån lika illa som det brukar vara. Efter det gick jag brevid honom och hängde mig lite i sadeln, tog på han lite överallt osv.. Gick bra det också!

Sen var det dags att sitta upp och jag kan säga att slapp tugga gräs idag iaf :) Framsteg! Sambon gick brevid och höll honom i linan och jag red som vanligt. Skrittade lite på volten bara och han var jätteavslappnad och fin. Skvätte till nån gång men inte så farligt. Så jag avlutade när han kändes avlappnad med riktigt fin eftergift i nacken.

Sen lasttränade vi idag igen och idag gick
han nästan in på direkten. Skickade även in honom en gång och sen stod han snällt i transporten och vägrade gå ut därifrån ;) Gullegris!

Funderar på att utmana ödet någon dag och ge mig ut på en skogstur! Men jag bör nog införskaffa mig en hel hockeyutrustning först ;)

Postat av: malin

Kul att läsa att det går framåt för er!:)

Du känner inte någon som vill låna/köpa min lilla tant eller? Har hastigt köpt en ny häst och kan tyvärr inte ha kvar henne då :(

2011-09-17 @ 19:54:19
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har du ingen du kan rida m i stallet?? eller är han lika tokig då?

2011-09-18 @ 18:43:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0