Det blir inte alltid som man tänkt sig

DATUM: 2011-09-04 / TID: 20:01:05


Hade tänkt att rida lite idag, men så blev det inte :P Sadlade och tränsade Avons och gick ut på stubbåkern för att longera lite till en början. Men redan när vi kom ut från stallet var han på tårna, antagligen för att det blåste. Sen har han aldrig varit ute på stubbåkern heller så det fanns mycket intressant att kolla på. Bättre blev det väl inte när grannen först kom med traktor och släp och ställde i åkerkanten och sedan hämtade tröskan och började tröska åkern precis intill ;) Inte för Avons brydde sig ett skit om varken traktorn eller tröskan, men han såg ju såklart anledningar till att sprätta till lite extra då och då.

Så jag beslöt mig för att inte sätta mig upp när han redan var som han var, ingen idé att försöka när han är sådan. Men jag såg det som ett ypperligt tillfälle till att miljöträna honom, så han fick vackert bli longerad en stund istället.

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Du anar inte hur många dagar jag haft med knas där jag fått ställa in allt vad ridning heter och i stället fått fokusera på annat.

Coolade Avons ner och slappnade av efter en stund eller?

mvh/Q

2011-09-04 @ 21:12:53
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0