Gårdagen

DATUM: 2011-07-12 / TID: 18:56:47


Hann aldrig med någon uppdatering igår, har fullt upp på semester med att pyssla i stallet, hagar, ridbanan och med alla djuren såklart ;)

Blev iaf lite träning från marken igår med Avons. La ut en pressenning som han skulle gå över, några upphöjda bommar och så lärde jag han att pisken inte alls är så farlig som han tror. Första gången jag hade långpisken i handen så skrek och flög han iväg, men igår fick jag stå och lägga pisken på honom efter lite övertalande ;) Det går framåt! :D

Efter det longerade jag honom lite i båda varven, särskilt höger där han är stel som en pinne. Så det fick bli lite galoppfattningar sen fick han komma in och äta sin goda kvällsmat :)

Nu ska vi snart ut på långpromenad i skogen! Om alla blinningar och bromsar kan hålla sig borta. Avons är en häst som får totalpanik av alla insekter och han vägrar t.o.m gå ut ur stallet vissa dagar (han går in och ut som han vill) pga alla insekter :( Har fått bädda in honom med flugtäcken, flughuva och flugspray om han ens ska kunna gå utanför dörren ;)

Kort från igår.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0