Det gäller att inte ge upp!

DATUM: 2011-07-13 / TID: 19:55:34


Ja, lättare sagt än gjort kanske ;) Min kära lilla häst är minsann inte lätt att tygla må jag lova. Idag red vi lite på ridbanan, med benskydd på (de där livsfarliga grejerna som sitter på hans bakben). Vet inte om det var det som gjorde honom extra känslig, men så fort jag satte mig upp så satte han igång att börja steppa, snurra och var allmänt på tårna. Man fick absolut inte röra benen, för snuddade dem vid hans kropp så for han iväg framåt. Men efter 45 minuters skritt så började han slappna av lite och jag fick nu lägga om skänklarna lite. Han är verkligen ingen häst man kan sitta och nöta på i sidorna, här får man använda sig utav röst och enbart sits annars flyger han iväg.

Sen att han är pigg och framåt på det gör ju knappast saken lättare. Så det blevn ästan enbart skritt, med ytterst lite trav i slutet när han började slappna av. Ingen som helst idé att försöka ge sig på galoppen när han var som han var idag. Det hade antaglige bara slutat i ren katastrof med en häst som hade gett järnet rakt fram.

Red en massa serpentiner
och öka/minska volten i höger varv där det tar lite extra lång tid innan han böjer igenom och slappnar av. Efter ridturen stretchade jag igenom honom grundligt vilket är superviktigt när han är så "oliksidig".

Har inte bestämt riktigt vad jag ska hitta på imorgon, antingen tömkörning, ridning eller vila. Ska se till att löshoppa honom någon dag nu snart. Har gjort det en gång tidigare :)

I nästa inlägg kommer en bildbomb
(igen). Funderar på att skaffa BDB så det slipper bli så katastrofalt mycket bilder i bloggen ;)

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Vilken snygging du skaffat dig =)

mvh/Q

2011-07-13 @ 20:11:29
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Tova

Riktigt fin häst du har!

2011-07-21 @ 10:40:49
URL: http://kazince.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0