Tekna Hoppsadel

DATUM: 2011-08-03 / TID: 11:27:23


Som sagt tidigare så lånade jag ju hem en Tekna hoppsadel på prov häromdagen. Kan säga att den passade inte, inte ens det minsta lilla faktiskt.

Jag fattar inte hur det kan skilja så himla mycket mellan hopp och dressyrsadeln, med tanke på att hoppsadeln sägs vara väldigt lik dressyrsadeln. Det kan jag ju säga på en gång att den inte är. Den låg i väldig bakvikt, vilket jag visste att den skulle göra eftersom det är en 31:a (har 34:a på dressyren), men fast den låg så mycket i bakvikt så låg den bara an intill manken sen släppte sadeln hela vägen bak :o Helt sjukt skumt! Jag förstår mig inte på passformen på den sadeln öht! Synd då jag tror att det är en lika bra sadel som dressyren med smalt och skönt säte. Den passar nog en väldigt svankig eller väldigt svängd rygg.


Kan tillägga att den inte har några vidare stöd för knäna/benen.

Postat av: jossan

Helt galet :o

2011-08-03 @ 21:06:19
URL: http://minfux.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0