Natural Horsemanship

DATUM: 2011-08-14 / TID: 16:52:55


Jag har blivit allt mer fascinerad av NH-träning. Tycker det är väldigt inspirerande och jag har börjat inse mer och mer att det är nog just det jag kommer dra väldigt mycket nytta av om Avons ska få tillit till mig och människor öht. Så just nu sitter jag och kollar filmer och läser en massa på nätet, vet dock att man behöver en tränare som ska hjälpa en osv, men det är kanske inte så lätt att hitta på en dag. Några småövningar kan man ju faktiskt göra själv som t.ex "7 games".

Hittade ett par filmer som verkligen berörde mig, både på gott och ont. Men visst är det fascinerande?



Man får sig allt en tankeställare.



Vem vill inte vara ett med hästen? Önskar att fler hade samma tankesätt.

Postat av: Viktoria :)

Älskar den sista filmen, kan kolla på den om och om igen, man får verkligen rysningar!

2011-08-14 @ 18:51:45
URL: http://weliveourdream.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker de är A&O att man gör endel av Nh´s övningar ibland även om man inte är intresserad. Det är iaf otroligt kul när man väl börjar, för det är så otroligt givande i slutändan.



2011-08-14 @ 20:14:24
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Melina

Håller helt klart med dig!

Är så synd att fler prioriterar att vinna rosetter än att förstå sin häst.. :/

2011-08-15 @ 01:01:27
URL: http://humlidumli.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja NH är verkligen härligt, man kommer närmare sin häst.

Håller på att läsa Klaus bok, och kan rekommendera den starkt! Lär sig allt om hästens/människans naturliga språk :D.

2011-08-16 @ 09:31:26
URL: http://goldponnyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

NH (bland annat PNH The seven games osv) är enligt mig inte något trevligt. Jag höll på med det något år men insåg sedan dess brister. Man ber saker av hästen, ställer frågor, men man kan inta ta ett nej. Förstår du vad jag menar? Om hästen inte kommer in till dig i mitten ef driving game, skcikar du ut dne igen tills dne inte orkar annat än att komma in till mitten när du ber den. Om amn ställetr en fråga till sin häst bör man också kunna ta ett NEJ.



Man kan få en häst att följa en, göra trick och en massa häftiga saker. Men bara för att man kan rida sin häst i halsring behöver man inte ha en bra relation. Genom att aldrig lyssna på sin häst, utan hela tiden vara ledare och best'mmer allt kan man lätt förstöra dne mentalt och få den att göra allt man vill.



Sedan givetvis är NH i grunden väldigt bra. Men just The Seven games... Nja inte enligt mig

2011-09-17 @ 19:13:01

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0