Backa, flytta, lek!

DATUM: 2011-08-16 / TID: 15:38:05


Så roligt har jag och Avons haft det idag :D Tog ut honom i grimma och ett långt grimskaft och övade lite på backa, flytta för tryck och följa efter, han skötte sig kanon! Lekte en massa med honom, men han stod mest och stirrade på mig och undrade vad sjutton matte höll på med :o Han följde mig iaf med blicken och kroppen hela tiden och hade alltid huvudet vänt mot mig.

Sen kopplade jag loss honom och jobbade
honom fritt, vilket nästan gick ännu bättre. Det märks att han har enorm respekt för människor, kanske nästan lite för mycket? Det räckte jag bara gick mot honom så flyttade han, tittade jag på hans bakdel så flyttade han den osv.. Visst är det bra, men jag märker ju också att han gör det lite av "stress" man märker liksom att han inte litar på vad som komma skall. Allt gick iaf väldigt lugnt till och jag stannade upp emellanåt och bara myste med honom så han fick slappna av och sänka huvudet i min famn. Han var väldigt avslappnad när vi gick från banan och han gick efter mig som ett ljus. Det är bara att fortsätta traggla på! :)

Sen kom farbror veterinär och gav vaccinationssprutan,
det var han väl inte helt nöjd med :P Han höll på att fara ut genom taket när han fick den där hemska sprutan.


Postat av: Hanna

fin blogg :) kolla gärna in vår, skriver om träningen av en ridtravare som nu gör allt o kan de mesta :) även ponnytävlingar och mycket mycket mer :D♥

2011-08-16 @ 22:55:16
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Emma&Emma-Louise

tävlingen är avslutad :)

2011-08-17 @ 18:49:45
URL: http://teameel.blogg.se/
Postat av: Tove

Vilken fin häst du har!

Jag har också ett halvblod ifrån lettland :D

2011-08-17 @ 22:26:40
URL: http://toveochkristin.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0